26 Ocak 2013 Cumartesi

Şeftali Soslu Bademli İrmik Tatlısı

Şeftali Soslu Bademli İrmik Tatlısı


 Kış ayında şeftali olmadığı için ben yazdan derin dondurucuya atmıştım o şekilde yaptım siz şeftali yerine başka bir meyve kullanabilirsiniz.

  • 5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr badem içi (blendırdan geçirin ama fazla değil)
  • Şeftali Sosu İçin;
  • 2-3 adet şeftali
  • 1-2 kaşık toz şeker
Süt, irmik, şeker ve nişastayı birlikte tencereye koyup kaynatalım.
Kaynamaya başlayınca altını kısıp 5 dakika daha karıştırmaya devam ederek pişirelim,  vanilyayı ve bademi katıp altını kapatalım.
Diğer tarafta şeftalileri soyup doğrayıp şekerle birlikte biraz pişirip blendırdan geçirelim.
İrmikli tatlıyı kaselere pay edip üzerine de şeftali sosundan pay edelim.
Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.
      Afiyet olsun…

12 ocak 2013
Fırın Sütlaç

En sonunda sütlacımı yakmayı başardım sütlacımı pişirdikten sonra 1 kepçesini ayırıp geri kalanı güveçlere dağıttım.Ayırdığım sütlacı yumurta sarısıyla karıştırıp hepsinin üzerine dağıttım sonra soğuk su dolu tepsinin içine oturttum ve sütlaçlarımı  fırına verdim ve nefis fırında sütlaçlarım hazır..
Afiyet Olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder