3 Mart 2013 Pazar

Oğlumun kendi dili


Oğlumun söylemesini beceremediği ama kendile göre dil geliştirip söylediği kelimeler, annesi olarak benim nedemek istediğini anladığım bazen babasına bile tercume ettiğim çok hoşuma giden kelimeler, hatıra olsun diye aklıma gelenleri yazıyorum ilerde kendide okurken çok eğleneceğinden eminim:)

bayik-balık
afaşa-iyiakşamlar
alo afaşa bita kokokaka gögü afaşa-alo iyiakşamlar birtane çukulata görüşürüz iyiakşamlar (telefonla çikolata siparişi veriyor:))
hokaka-hoşçakal
giyamama-çubuk kraker
kuyba-kurabiye
gofi-gofret
forsıs nennen-popiz nennen(baby tv)
omama-patates
obama-domates
maka-makarna
mami-mavi
kibiki-kırmızı
pokaka-portakal
miyonna-penguen
avuk-havuç
onko-3 ve 13 rakamları
ipir-sıfır
kuyuvasa-kruvasan
eya-eray
buki-buket
afi-alışveriş arabası
bi-çamaşır makinası
piyav-pilav
annane ara alo-annaneyi aramamı söylüyor
ayaka-ayakkabı
anne anne ayiyo-kreşte ilk zamanlarda ne yaptın diye sorunca anne anne diye ağladığını söylüyor
kokokaka ekmek-çikolatalı ekmek
imimami-emzik (emzik emdiği zamanlar)
daha bebekken suya im diyordu şimdi düzeltti su diyor
uykusu gelincede en diyordu şimdi nennen uyku diyor
olmaz kikar-üstünü giydirirken olmaz çıkar diye direniyor
tivigo-televizyon,telefon
fafun-sabun
oyun oynu-oyun oynayalım
anne opur-anne otur
baba ise ditti-baba işe gitti
acı ekmek-dürüm çiğköfte :))
acı şeker peah-naneli şekeri sevmediğini söylemek istiyor


Oğlum reklam hastası olduğu için çoğu özellikle deterjan isimlerini ezbere biliyor markete gidince genelde çocuklar oyuncaklara saldırır bizimki ariel,cif vb herhangi bir deterjanı kasadan çıkana kadar elinde sıkı sıkı taşıyor:))

2 yorum:

  1. Bloğunuzu tesadüfen gördüm ve bu yazıyı okurken inanılmaz keyif aldım :) Oğlunuz yakınlarımda bir yerlerde olsaydı şayet, severken nasıl mıncırırdım tahmin bile edemezsiniz :) Tatlı oğlunuzu Allah başta size ve sevdiklerine bağışlasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürederim :) iyiki bu kelimelerini kaydetmişim diyorum ilerde zamanla hep unutulurdu bunlar ben bile tekrar okuyunca o zamanlar geldi aklıma çok komikti.şimdi dili daha da düzeldi güzel bir anı oldu bizede :)
      sevgilerimle...

      Sil