27 Eylül 2013 Cuma

Limonlu Haşhaşlı Kek Tarifi ve Deneysel Çalışma:)


Bayadır bu keki yapmıyordum çok severim aslında ama bir türlü fırsatını bulamadım geçen canım acayip kek çekti oğlumda çok seviyor diye sıvadım kolları.Genelde kelepçeli kalıbımda yapıyordum bu sefer oğlum için yemesi daha kolay olur diye muffin kalıbında yaptım.Pişerken mis gibi limon kokusu geliyor ve çok lezzetli oluyor.Denemek isteyenler için tarifini veriyorum;
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paker vanilya
2,5-3 su bardağı un
1 limon kabuğu rendesi
4 çorba kaşığı limon suyu
2 çorba kaşığı mavi haşhaş
İlk önce yumurta ve şekeri çırpıyoruz sonra sütü ve sıvıyağı ekleyip karıştıktan sonra un, kabartma tozu ve vanilyayı ekliyoruz çırpmaya devam ediyoruz daha sonra haşhaş tohumu, limon kabuğu rendesini ve limon suyunu ekliyoruz.Yağlanmış kalıba karışımı döküp 170derecede pişiriyoruz.

Bu arada kekim üzerinde biraz deneysel çalışmalarım oldu:) onuda sizinle paylaşmak istiyorum

Bir adet kabak oyacağı alınır.Bir güzel kekin içi oyulur


Evde böğürtlen sosum vardı kekin içi bir güzel doldurulur
Çikolata sevenler için başka bir tanesi nutellayla doldurulur

Sonra gaza gelinir bir başka kekin üzeri sarı şeker hamuruyla kaplanır sonra siyah hamurla puantiyeler yapılır



Sonra nasıl daha kokoş yapabilinir diye düşünülüp silikon gül kalıbım vardı onunlada kekin üzerine gül yapılıp süslenir:)



Şeker hamurlu biraz ağır oluyor tabi böğürtlenliyle çikolatalı lezzet olarak baya tuttu evde tavsiye ederim
Afiyet Olsun:)




2 yorum:

  1. Home Tv'de kek savaşları diye bir program,bilmem bilir misin? iki ayrı pastacı grup belirlenen temalara göre yüzlerce kek yapıp, yine temaya uygun standlar hazırlayarak yarışıyor.

    ev hanımlığını geçelim yemek işleri benden o kadar uzak ki...yine de benim oğlan kek kek diye tutturunca, tariflere ihtiyacım oluyor. nette milyarlarca tarif olsa da hazır denenmiş tarifler daha güvenilir benim için.

    özetle tarifini kaydettim.ellerine sağlık. ama ben öyle şeker hamuru,badem hamuru,gül süs püs uğraşamam valla,bünyem kaldırmaz. bir gün bu tarz bişey yapar da yayınlarsam hemen 112'yi arayın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evet o programı izlemiştim ben çok seviyorum böyle şeyleride işte kursa felan gidecek zamanım olmadığından evde kendi kendime uğraşıp duruyorum.Aslında yemekle felan benimde aram yokta tatlı pasta gibi şeyler sevdiğim için ilgimi çekiyor.Benim oğlanda kek hastası bende bazen netten bulup yapıyorum hoşuma gidenleri tekrar ediyorum.Hafif lezzetli bir kek umarım oğlunuz beğenir.Sevgiyle kalın:)

      Sil