19 Eylül 2014 Cuma

Süt Reçeli

Hep merak etmişimdir bu süt reçeli nasıl birşey acaba diye tahminim kesin iyidir diye düşünüyordum sonunda yaptım ve tahmin ettiğim gibiymiş.Tadı nasıl desem hani sütlü bonbon şekerler olur ya ben ona benzettim.1kg sütten normal nutella kavonozu kadar çıktı.Tarifine gelince ben internetten bulmuştum tarifi aynen yazıyorum:

Malzemeler:

1 litre süt,
1 su bardağı toz şeker,
1 silme çay kaşığı kabartma tozu ya da karbonat.

Süt Reçeli Yapılışı
Geniş bir tencereye sütü koyalım. ( süte kabartma tozu koyunca kabarıyor onun için geniş bir tencere kullanalım )
Üzerine toz şekeri ilave edelim ve kaynatalım.
Süt kaynayınca kabartma tozunu ilave edelim.
Kısık ateşte ara ara karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar yaklaşık 1 saat pişirelim.(ben 1,5 saat kaynattım siz kontrol edersiniz)
Sonra kavanoza koyalım ve soğuduktan sonra kavanozun kapağını kapatalım.
Süt Reçelimiz servise hazır.
Not: Pişirirken aşırı koyu kıvamlı yapmayalım çünkü durdukça koyulaşıyor.
Pastaların, keklerin, kurabiyelerin ara tabanlarında ya da kahvaltıda tüketebilirsiniz.







2 yorum:

  1. Çok duydum süt reçelini ama yemedim :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürederim tatlılara pastalara felanda kullanılıyormuş karamelli sütlü şeker gibi bir tadı var tatlı sevmeyenler belki beğenmeyebilir ben sevdim.Sevgilerle..

      Sil